Zgodnie z wieloletnią tradycją, koncert Granie na SZCZekanie otworzy doskonały duet: Renata Żełobowska- Orzechowska i Mariusz Pędziałek.

Renata Żełobowska-Orzechowska – pianistka, kameralistka, wykładowca Akademii Muzycznej w Krakowie. Absolwentka tej uczelni w klasie fortepianu Prof. Ludwika Stefańskiego. Laureatka XII Pianistycznego Konkursu Stypendialnego im. F. Chopina. Prowadzi bogatą działalność koncertową w kraju i zagranicą (Szwecja, Włochy, Austria, Korea), występując z wybitnymi muzykami m.in. Guyem Deplus, Michaelem Wolfem, Kają Danczowską, Teresą Głąbówną, Dorotą Imiełowską. Istotnym obszarem działalności koncertowej jest współpraca z uznanymi wokalistami takimi jak: Alison Pearce, Wiesław Ochman, Peter Dvorský, Mariusz Kwiecień, Alicja Węgorzewska, Joanna Woś, Urszula Kryger, Wioletta Chodowicz i in. Jest zapraszana na festiwale: Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów Krakowskich, Festiwal „Wawel o Zmierzchu”, Międzynarodowy Festiwal Klarnetowy, Międzynarodowy Festiwal „Muzyka w Starym Krakowie”, czy Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie. Dokonała nagrań dla Polskiego Radia i Telewizji, wytwórni EMI i CD Accord. Od 2005 r. jest kierownikiem muzycznym cyklu koncertów dla dzieci organizowanych przez Filharmonię im. K. Szymanowskiego w Krakowie. Utrzymuje silne związki z instytucjami muzycznymi Krakowa, m.in. z Capellą Cracoviensis i Operą Krakowską. Renatę Żełobowską-Orzechowską łączy również wieloletnia współpraca ze Stowarzyszeniem Miłośników Opery Krakowskiej ARIA przy realizacji cyklu pn. „Spotkanie z Artystą”, a także z „Krakowskim Salonem Poezji” Anny Dymnej realizowanym w Teatrze im. J. Słowackiego w Krakowie. Uhonorowana Srebrnym Medalem za Długoletnią Służbę przez Prezydenta RP, Medalem Komisji Edukacji Narodowej za szczególne zasługi dla oświaty i wychowania, a także Odznaką „Honoris Gratia” przyznawaną przez Prezydenta Miasta Krakowa. W marcu 2016 r. nakładem Grupy Twórczej Castello ukazał się album płytowy pt. „Muzyka polska XX wieku na obój i fortepian” nagrany przez pianistkę wraz z Mariuszem Pędziałkiem.

Mariusz Pedzialek ur. w Krakowie. Edukację muzyczną rozpoczął w wieku trzech lat w Eksperymentalnym Studium Muzycznym w Krakowie. Następnie także w Krakowie przeszedł kolejne szczeble edukacji muzycznej, studiował w klasie oboju Edwarda Szcześniaka, odbył także kurs mistrzowski pod kierunkiem Lothara Kocha. W roku 1977 odbył swoje pierwsze tournee artystyczne wraz z grupą studentów krakowskiej PWSM po USA. Otrzymał Grand Prix Konfrontacji Studentów Szkół Artystycznych. Jest członkiem Stowarzyszenia Artystycznego „Muzyka Centrum”, Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej, Towarzystwa im.Witolda Lutosławskiego, Kwintetu Dętego Filharmoników Krakowskich, koncertmistrzem orkiestry Filharmonii Krakowskiej. Koncertuje jako solista grając z wybitnymi dyrygentami takimi jak; A.Duczmal, J.Krenz, J.Maksymiuk, K.Penderecki, T.Strugała, St.Skrowaczewski, A.Wit, grał z Nigelem Kennedy’m, Kevinem Kennerem i orkiestrami m.in.; Sinfonią

Varsovią, Orkiestra Polskiego Radia „Amadeus”, Aukso, Sinfoniettą Cracovią, Filharmonią Narodową, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Krakowską. Współpracuje z Grzegorzem Turnauem. Wielokrotnie występował na festiwalu Warszawska Jesień (m.in.w roku 1980 w koncercie inauguracyjnym grał Koncert podwójny na flet i obój Gyorgy Ligeti’ego ). Dwukrotnie był jurorem Konkursu Muzyki XX wieku dla Młodych Wykonawców. Był także członkiem Rady Programowej Festiwalu „Poznańska Wiosna”. Nagrywał muzykę teatralną i filmową dla takich kompozytorów jak m.in. Zygmunt Konieczny, Jan Kanty Pawluśkiewicz, Zbigniew Preisner, Andrzej Zarycki, Grzegorz Turnau i Marcin Krzyżanowski. Występował

też w spektaklach teatralnych; w Teatrze Stu w spektaklu „Czas na uwięzi” Noy Ain, w Teatrze Starym był wykonawcą i autorem muzyki w słynnym spektaklu Jerzego Stuhra Kontrabasista, w warszawskim Teatrze Rampa w spektaklu Brat naszego Boga z muzyką Zygmunta Koniecznego. W swoim dorobku ma wiele nagrań archiwalnych dla Polskiego Radia, Radio France, Radia Węgierskiego, występy w programach telewizyjnych, a także nagrania płytowe dla m.in. CD z utworami obojowymi Grażyny Bacewicz. Jego nagranie Capriccio Krzysztofa Pendereckiego znalazło się na płycie DVD Penderecki:„A Celebration, a nagranie Symfonii koncertującej Milwida-Krenza zostało wydane na jubileuszowym albumie Jana Krenza. Otrzymał nominację do nagrody płytowej Fryderyk 2001 za nagranie Koncertu na obój i harfę W.Lutosławskiego z harfistką Anną Sikorzak-Olek, nagrał album Muzyka polska XX wieku na obój i fortepian z pianistką Renatą Żełobowską-Orzechowską. Uczestniczył w międzynarodowych, europejskich projektach Bridges i Ensamble Spiel .W grudniu 2004 brał udział w tournee Nigela Kennedy’ego i Berlińskich Filharmoników po

Niemczech i Austrii grając Koncert B-Dur na obój i skrzypce Antonio Vivaldiego a także w 2010 w projekcie Bach meets Ellington gdzie z Nigelem Kennedym i jego Orchestra of Life grał m.in. Koncert na obój i skrzypce J.S.Bacha W sierpniu 2006 był docentem Międzynarodowej Akademii Nowej Kompozycji i Audio-Art Avantgarde Tirol w Seefeld.

W 2008 był jurorem konkursu kompozytorskiego im.T.Bairda.

Odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi i Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis“, Odznaką „ Honoris Gratia”.